Αρχική » ΣΧΕΣΕΙΣ » Αποβραδο Καλοκαιριου (με αρκετη… συννεφια)

Αποβραδο Καλοκαιριου (με αρκετη… συννεφια)

Χτες αργα το απογευμα αφησα πισω μου  τη γειτονια με τους ιβισκους που αιχμαλωτιζουν το βλεμμα και τα φουλια που σε τρελλαινουν με τις ανατολιτικες βαριες μυρωδιες τους και κατηφορισα μοναχη προς το Ενετικο λιμανι , μεσω του Κουμ Καπι.
Η ατμοσφαιρα Φθινοπωρινη αλλα με ζεστη και μια υγρασια πανω απο 80% , που κανει τα ρουχα να κολάνε επανω σου κι εσενα να θες να τα πεταξεις, ολα από πανω σου!

Οσπου να φτασω στην παραλια του Κουμ Καπι , άλλες εικονες …Η ατμοσφαιρα ειχε αλλαξει εντελως… Θυμιζε μαλλον  ενα ζεστο , υγρο , Φθινοπωρινο αποβραδο  …

Η ατμοσφαιρα με πηρε αγκαλια. Σταση για cappuccino fredo και βαθειες εισπνοες. Δεν ξερω αν το ιωδιο που φερνει το θαλασσινο αγερι μου κανει καλο ή με τρελλαινει …

Τα χρωματα του δειλινου αυτου παντως ναι!

Απολαμβανω χαλαρα τον καφε μου βυθισμενη στις σκεψεις μου , …πληρωνω μηχανικα και συνεχιζω τον περιπατο μου. … Ο δρομος  ακομα μπροστα μου μεχρι να φτασω στην Παλια Πολη,  μου φαινεται ατελειωτος .

Στον οριζοντα  ο Φαρος στο  Παλιο Λιμανι  φωτισμενος παιζει  κρυφτο  με τα συννεφα μου.

κι εγω περπατω … περπατω με βημα αργο  και σκεφτομαι τα λογια σου… Θαθελα να μιλουσαμε αυτη τη στιγμη … εχω τοσα να σου πω … Φοβαμαι ομως μην ζηταω πολλα … Ετσι σωπαινω … Αφηνω να αναρωτηθεις … να μαντεψεις …. Συμμαζευω τις σκεψεις μου …  μετραω τις αντοχες μου…

Οσπου τα βηματα μου με φερνουν πια στο πολυβουο Ενετικο Λιμανι …

Σου εχει συμβει ποτε να περπατας μεσα σε τοσο πληθος και παρολα αυτα να νιωθεις πως εισαι μονος;;; Νιωθω ενα βλεμμα καρφωμενο πανω μου … διερευνητικο … Τι σκεψεις κρυβονται αραγε πισω του?  Μη με ρωτησεις τι θα εδινα για να τις μαθω .. Δεν θα σου πω .. Καποτε ισως απαντουσα χωρις δευτερη σκεψη με την πρωτη λεξη που θα μου ερχοταν στο μυαλο…

Πιο κατω το  βλεμμα μου σκουντουφλαει σε τουτο δω το πιτσιρικι. Εκεινο αμεσως μου χαριζει ενα χαμογελο  και μου ποζαρει αυθορμητα.  Κλικαρω και νατον ! Το βλεμμα του!

Πως μπορεις  να ξερεις ολα οσα κρυβει ενα βλεμμα ;;;( αναρωτιεμαι … )

Του αφηνω κατι στο καλαθακι του( κι ας ξερω καλα οτι μολις γυρισω τη πλατη μου θα του τα παρει ο … “πατριος” που αδιαφορα  δηθεν, καπνιζε στο διπλανο  παγκακι ) …  “Spasiba ”     ψιθυριζει και συνεχιζει να μου χαμογελα … Mετα,  ξεκιναει να παιζει μια μελωδια -αγαπημενη μου-  στ΄  ακορντεον του… Απομακρυνομαι χωρις να αποτραβηξω το βλεμμα μου απο πανω του… και τα βηματα μου μπερδευονται με τη σκεψη.

Εγω σε ευχαριστω* σκεφτομαι … που ησουν απο … κοντα  προχτες … Κι ας ζητησα πολλα.. . κι ας ζητησα προς στιγμη να μπεις στη σκεψη μου και να την επιρρεασεις … καμμια φορα το εχουμε αναγκη και αυτο …

* Στο είπα? Δεν θυμαμαι …

Σε ευχαριστω που μου εδωσες το κινητρο να επανεξετασω καποια πραγματα μεσα μου … αλλα και γυρω μου… Καποιες αντιδρασεις μου … τη θεση μου … καποια κυκλοθυμικα ξεσπασματα… και μια ευλογη ανησυχια για τις κρισεις … τα δικα μου παιδικα και νεανικα χρονια , του παιδιου μου …Κι οχι μονο γι αυτο αλλα και για το κοψιμο του τσιγαρου…  Τωρα που το   καλοσκεφτομαι, μπορει να προσπαθησα σκληρα, μπορει να βοηθησε κι ο  γιατρος που πηγα και η βαρενικλινη αλλα  το ολο εγχειρημα  σε σενα  το χρωσταω!  Στο σοκ που μου προκαλεσαν τα λογια σου! ( Το ιδιο και  καποια απο  τα προσφατα  …)

Ειναι κι αυτο το ιωδιο της θαλασσας… το ξερεις δα πως …επιρρεαζει … τους αδενες!

Αρκετα ομως ειπαμε  … εχω να  συμμαζεψω … δεν ειναι μονο τα μαγιω …τα αντηλιακα και τα σανδαλια  …

 

22 thoughts on “Αποβραδο Καλοκαιριου (με αρκετη… συννεφια)

  1. Καλησπέρα!
    Χανιά έτσι; Όμορφα, πολύ όμορφα!!!
    Όσο για την μοναξιά του πλήθους..γνωστή.. μ’αρέσει ώρες ώρες…

    • Καλημερα Ηφ… Ναι Χανια ..! Χαιρομαι που σου αρεσει η ξελογιαστρα πολη! Εχει κατι απο το φως της Μεσογειου αλλα και χρωματα και μυρωδιες απο Ανατολη συναμα…
      Οσο για τη μοναξια του πληθους καμμια φορα χρειαζται κι αυτη.. Μας κανει καλο να μενουμε μονοι,- με τον εαυτο μας- να μιλαμε και να συμφιλιονομαστε μαζι του.. .

  2. Συγκινήθηκα αφάνταστα μ’ αυτό σου το κείμενο!
    Διαβάζοντάς το, μπήκα κατευθείαν στους χώρους της σκέψης και της ψυχής σου, και δάκρυσα…
    Και κάτι ακόμα: διαβάζοντας αυτό το πεζογράφημα, είχα την αίσθηση πως διάβαζα ένα γεμάτο τρυφερότητα ποίημα…
    Σου εύχομαι ό,τι καλύτερο. Αξίζεις πολλά, πάρα πολλά! Και -πίστεψέ με- δεν υπερβάλλω, από αγάπη. Καταθέτω πάντα την αλήθεια, όπως την αισθάνομαι…
    Φιλάκια, Γιόλα.

    • Γιολιτσα, ευχαριστω που ενιωσες ετσι … Σημαινει οτι μπορει να μην καταφερα να κρυψω τη συναισθηματικη φορτιση που ενιωθα την ωρα που εγραφα το κειμενο αλλα τελικα καταφερα να εκφρασω αυτο που ηθελα !
      Το πιστευω οτι δεν υπερβαλεις απο αγαπη γιατι ξερω οτι ή καταθετεις την αληθεια οπως την βλεπεις και την αισθανεσαι ή δεν σχολιαζεις τπτ! Θαρρεις, απαρατηρητο θα περνουσε? ;D

  3. νομίζω λιακάδα μου ότι θα μπορούσα μόνο να συμπληρώσω τα γραφόμενα της “ria”.

    Πάντα ήθελα να πάω στα Χανιά, κάποτε κάποτε παίζουμε με την ιδέα να μετακομίσουμε μόνιμα εκεί αν καταφέρουμε να γίνουμε ποτέ συνταξιούχοι.

    Σε ζηλεύω (με την καλή έννοια), να περνάς καλά, φιλιά!

    • Κι εσυ γρμφρ&^%##@@!%#^%&^Ο*&???
      Τι θα σας κανω βρε φιλεναδες με τα ηχητικα εφε εδω μεσα? θα νομιζει κανεις οτι σας δερνω εδω που μπαινεται και διαβαζετε!
      Ginger μου οταν καποτε γινει ευχομαι το σπιτι ναναι στη Χαλεπα!
      Δεν θα βρεις καλυτερη θεα απο κει!
      Αντε με το καλο λοιπον και συντομα!
      Ξενωνα θα εχει?
      Ελα μη ζηλευεις βρε φιλεναδα… η Αθηνα δεν υποφερεται σημερα… Με το που βγηκα απο το πλοιο και μπηκα στο τρενο ενιωσα μια πολη αφιλοξενη! Καμμια δεκαρια βλεμματα καρφωθηκαν αγρια πανω στην πλατουλα μου!
      Μεταξυ μας , ακομα δεν εχω καταλαβει το γιατι!

  4. Να … διευκρινήσεις ότι ο Φάρος που ανφέρεις, ΔΕΝ είμαι … εγώ !!!!!!!!!!!! :D :D :D

    Υπέροχο οδοιπορικό … τέλεια ματιά … ναι λέει πολλά … κυρίως όμως εγώ διακρίνω ένα πελώριο ΓΙΑΤΙ !

    • Εσυ ? Στεκεις εκει ακινητος στο παλιο λιμανι? χαχαχ Διευκρινιζω πως για αλλον Φαρο μιλουσα!
      Αν και Φαρος, σωστα διεκρινες! Ενα πελωριο Γιατι!

  5. Είπες πολλά κι άφησες να εννοηθούν ακόμα περισσότερα μέσα από το βλέμμα του μικρού “μουσικού”!Ευτυχώς τα παιδιά μας προλάβαμε και τα μεγαλώσαμε αλλά από δω και πέρα τι γίνεται.Υπάρχει προοπτική για εγγόνια,για δικά μας γεράματα;
    Να είσαι καλά,να μας βάζεις και μας να σκεφτόμαστε!

    • Ζειδωρον γι αυτο χαιρομαι τα σχολια σου …Ειπα πολλα και αφησα να εννοηθουν ακομα περισοτερα! Και ο καθε αναγνωστης μου να καταλαβε αυτα που επρεπε να καταλαβει … (ελπιζω)
      Με διαβαζεις ουσιαστικα και οχι διαγωνια!
      Το εχω αυτο το κουσουρι … καπου καπου να σκεφτομαι ακομα και στις διακοπες…
      Σιγα μην αφησω σε ησυχια…

  6. Το θέμα είναι ότι αφ΄ενός μεν δύσκολα απαντάς, αλλά κι αν απαντήσεις αυτό θα έχει πολλές αναγνώσεις …

  7. Ετσι ειναι η ζωη μας Φαρε…Αλλά λενε πως το βλεμμα του ανθρωπου ειναι καθρεφτης…. Μιλαει …

    Πολλα τα γιατι στη ζωη μας και δυσκολο να απαντηθουν …καμμια φορα… Κι ας ειναι Καλοκαιρι … Κι ας χαμογελαμε καπου καπου στο δροσερο αερακι που μας δροσιζει νου και κορμι ..
    Προσπαθουμε νας βρουμε τις απαντησεις μεσα απο προβληματισμο κα το διαλογο …
    Καλα να ειμαστε και να υπαρχει καλη διαθεση και αδολες προθεσεις …

  8. Βλέπω σε πολλούς ανθρώπους που δεν έχουν μπορέσει ακόμα να βρουν τις απαντήσεις σε όλα αυτά τα ΓΙΑΤΙ, να μεμψιμοιρούν, να κόβουν … λάσπη, να κοιτάν αλλού, να κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν, ενώ οι απαντήσεις είναι και προφανείς και εύκολες θα έλεγα !

    Όλα τα ΓΙΑΤΙ απαντώνται αρκεί να το θέλει κανείς και να κάνει τις σωστές αναλύσεις!

    Το μεγάλο πρόβλημα (πολλών χρόνων τώρα) είναι ότι αυτοί που έχουν τις απαντήσεις, δεν μπορούν να τις μεταλαμπαδεύσουν και στους άλλους !
    Δεν είναι παράξενο αυτό !
    Δες π.χ. την ιστορία του Χριστού – δυο χιλιάδες χρόνια τώρα.
    Ακόμα και παραμυθάκι να είναι, είναι τόσο διδακτικό !
    Όσες αλήθειες κι αν έχουν ειπωθεί, παραβλέπονται πρώτα πρώτα απ΄αυτούς που δήθεν τις υποστηρίζουν !!!

    Παρ΄όλα αυτά, επειδή είναι και καλοκαίρι, κοιτάμε να περάσουμε όσο το δυνατό καλύτερα, χαμογελάμε συνεχώς, προσπαθούμε να κάνουμε χαρούμενους τους δικούς μας και τους γύρω μας !

    Αισιοδοξία το παν !

    Καλησπέρα !

  9. Αντί σχολίου , θα επαναλάβω ένα κομμάτι από την απάντηση μου σε κάποιο πρόσφατο σου σχόλιο στο μπλογκ μου … Όχι για κανέναν άλλο λόγο , αλλά γιατί θέλω να το λέω και να το λέω και να το λέω … συνέχεια …
    —————————————-
    …Καλά να περνάς …
    Στα Χανιά , έχω αφήσει ένα κομμάτι από την καρδιά μου …
    Σίγουρα θα το δεις να πλανιέται ερωτευμένο πάντα , εκεί … γύρω από το Συντριβάνι και στο παλιό Λιμάνι …

    “Εις τα Χανιά ‘ναι ‘να νερό μέσα στο σαντριβάνι κι απου ‘χει πόνο εις την καρδιά να πα να πιεί να γιάνει..

    “Θα κατεβώ στο Φόδελε να πάω να βρω το Γκρέκο
    να μου το κάνει ζωγραφιά, πάντα μου να το βλέπω. (το σαντριβάνι)”
    ————————————–
    Το Καλοκαίρι σου , να είναι γλυκό … Πολύ γλυκό . Τόσο γλυκό , σαν την γλύκα που νοιώθω , διαβάζοντας σε …
    Φιλιά .

    • Σιλια μου, γλυκια μου Σιλια! Αχ αυτο το Καλοκαιρι … Τελικα μαλλον ναι το αγαπω πιοτερο απο ολες τις εποχες του χρονου..
      Ειναι μερες τωρα που εφυγα απο κει.. επεστρεψα ..ξαναφυγα και ναμαι παλι για λιγο πισω …
      Μου ελειψε η μπλογκοπαρεα …τ ομολογώ!
      Πολλα φιλια!

  10. όπυ κι αν βρίσκεσε, όπου κι αν αγναντεύεις, ότι και να σε σαγηνεύει -ακόμα και στα πανέμορφα Χανιά- να είσαι καλά, γεμάτη υγεία και χαρά και να γυρίσει με το καλό δυνατή γιατί δύσκολος χειμώνας μας περιμένει

  11. Phlouflis ευχαριστω για τη σκεψη και τις ευχες σου! Ειμαι καλα και υγιης .. Προσεχω τον εαυτο μου ( οσο μπορω .. οσο επιτρεπει η εποχη ! )
    Γεμιζω τις μπαταριες μου …γιατι οπως λες βλεπω κι εγω να ερχεται ενας δυσκολος χειμωνας .. Να περασεις ομορφα εκει στα..βορεια που μαλλον εισαι ηδη .. .

  12. Λατρεμενη Πολη ! Λατρεμενο νησι ! Εχω πει οτι θαθελα να τελειωσω τη ζωη μου εκει ..Ηλιαχτιδα μου σευχαριστω για το οδοιπορικο <3

Δακτυλικά αποτυπώματα...

