Αρχική » ΔΙΑΦΟΡΑ » Τα πανω κατω

Τα πανω κατω

Αφηρημένη η Αννιώ κρέμασε τον παγκόσμιο χάρτη πισω από το γραφείο μου ανάποδα ! Όταν τον είδα  κόσμο έτσι ανάποδα αισθάνθηκα το μυαλό μου να ζορίζεται! Τίποτα από όσα είναι γνώριμα μετά από τόσα χρόνια γεωγραφικής μάθησης δεν είναι στη θέση του, σκέφτηκα.
“ Οχι μόνο ο χάρτης! Ολα φαντάζουν αλλοιώς στα μάτια μου  ετούτο τον  Σεπτέμβρη.  Ο κόσμος ολάκαιρος μου φαίνεται σαν να λειτουργεί αλλόκοτα. Σαν να έχει έχει φτάσει κι αυτός σε ανεστραμένη κατάσταση πια! Εντελώς ανάποδα απο οτι τον γνωρίζαμε ως σήμερα.   Τα πάνω, κάτω! ”

Τίποτα δεν είναι σίγουρο.

Άλλωστε ποιός μιλάει πια για σιγουριά και βεβαιότητες,  ειδικά σε μια χώρα όπου όλα νομίζαμε ότι ήταν σε μια κάποια σειρά, μέχρι που ήρθε η στιγμή που αποδείχτηκτε το εντελώς αντίθετο ;;;

Που οι νόμοι και ο σχεδιασμός,  σε όσα  υπάρχουν,  αλλάζουν από την μέρα στην άλλη;;;

Σε μια κοινωνία που φάνταζε ανοιχτή όσο ήταν κλειστή και τώρα πια που υποτίθεται ότι άνοιξε,  φαίνεται καθαρά    – δίκαια ή άδικα δεν ξέρω-   όλο και πιο ξενοφοβική!

Σε ένα λαό που ατένιζε  τη ζωή και το μέλλον με δάνεια και  παρακαταθήκες και με μαγκιά μέχρι που συνειδητοποίησε οτι παλιά το μέλλον αχνοφαινόταν πολύ καλύτερο ενω τώρα εχει μια απόχρωση απροσδόριστη!

Τελικά η αλήθεια δεν είναι το σταθερό έδαφος αλλά η αδιάκοπη κίνηση που αλλάζει όλα όσα είμαστε και όλα όσα βλέπουμε γύρω μας!

Καπου εκει,  χαμένη  σε τέτοιες σκέψεις θυμήθηκα  και τα λόγια ενός ηλικιωμένου φίλου που με άπειρη στοχαστική διάθεση κάποτε μου είχε πει : « Χρειάστηκαν χιλιάδες χρόνια για να φτάσουμε στη στιγμή του χρόνου που είμαστε σήμερα. Άλλες τόσες χιλιάδες χρόνια βρίσκονται και μπροστά μας. Όποια κι αν είναι η θέση σου, οι φιλοδοξίες ή οι φόβοι σου,  το «σημερα» είναι ο χρόνος! Ο μόνος χρόνος πάνω στον οποίο έχεις έλεγχο! Μην σκαλίζεις τι έκανες  χτες. Είναι ανώφελη  κίνηση… !  Βύθισε το βλέμμα σου βαθειά μέσα στον εαυτό σου. Καθάρισε τις σκέψεις σου και αποφάσισε τι θα κάνεις μ αυτή την παλιοσυνήθεια να ζεις!»

Το πήρα από τη σκέψη σου, και το βύθισα λοιπόν κι εγώ πρωί πρωί, αδίστακτα το βλέμμα αυτό, σαν περισκόπιο μέσα μου!

Περίεργη χρονιά η φετινή! Ανάμεσα στα πρωτοβρόχια και τις Καλοκαιριές του, σε ΔΝΤ, διαδηλώσεις, φορολογίες, αφραγκίες, απεργίες και πορείες εμεις πρέπει να διορθώσουμε  όλα τα στραβά του χτες !

Να περάσουμε βράδια κλεισμένοι στο σπίτι λέγοντας στην τηλεόραση τον πόνο μας για τα οικονομικά μας!
Να ζήσουμε ζωές άλλων… διαφορετικών ανθρώπων από ότι είμαστε ως τώρα.
Να διαχειριστούμε το φόβο του αύριο που έχει κάτσει σαν ενοχλητική σκόνη παντού μέσα μας!
Με άλλα λόγια να φτιάξουμε ένα μονοπάτι δικό μας… καινούριο … Μια κίνηση αναπάντεχη σαν μπόρα Φθινοπωρινή που τα ξεπλένει όλα! Κάτι, εντελως δικό μας .. διδαγμένο από το χτες μας και γι αυτό εντελως σωστό!

Φθινόπωρο της ανάταξης ! Ας αναστρέψουμε λοιπον τον χάρτη, μέσα μας!

Μετά θα αντιμετώπισουμε  και τα έξω…! Με τη σειρά τους!

Τώρα που αλλάζει και  η εποχή ας βαλουμε το «πανω» πάνω και το κάτω κάτω…  Μην αφήσουμε τίποτα αντεστραμένο!

Μέσα Σεπτέμβρη πια…

Καλό Φθινόπωρο!

Καλή μας αρχή, σε όλα!

30 thoughts on “Τα πανω κατω

  1. Είσαι υπέροχη ! πάντρεψες τον ρεαλισμό με τον ρομαντισμό κατ’ έναν θαυματουργό τρόπο.
    Αυτή είναι μαγκιά .Να στέκεσαι όρθιος κι όταν ο κόσμος αναποδογυρίζει γύρω σου. Κι όταν το έδαφος υποχωρεί κάτω απ’ τα πόδια σου. Κι όταν οι Χειμώνες σου αφαιρούν τα καλοκαίρια απ’ την ζωή σου .Κι όταν το σήμερα δεν σου κράτησε τίποτα απ΄το χθες παρά μονάχα Εσένα . Αγάπα «ΣΕ» με πάθος. Σεβάσου «ΣΕ» σαν άβατο ιερό.
    Ιεράρχησε τους καημούς σου, τα ελλείμματα , ακόμη και τις αγάπες σου ….
    Όλα τα φιλιά δικά σου απόψε ξεμυαλίστρα

    • Δεν ειναι μαγκια Λυγερη μου… Το ενστικτο της επιβιωσης ειναι! Ειναι οπως οταν κανει σεισμο…οταν νιωθουμε το εδαφος να υποχωρει κατω απο τα ποδια μας αν παμε να τρεξουμε πεφτουμε! Τι κανουμε τοτε? Περιμενουμε να κοπασουν οι δονησεις , τα σεισμικα κυματα να αραιωσουν..Ωστοσο μετραμε τις δυναμεις και τις αδυναμιες μας, (ιεραρχουμε) αγαπαμε δυνατα τον εαυτο μας , ανεβαζουμε την αυτοεκτιμηση μας και μετα στεκομαστε στα ποδια μας και αντιμετωπιζουμε την κατασταση.
      Οι θαλασσινοι λενε πως ο καλος ο καπετανιος στη φουρτουνα φαινεται. Και η ζωη μας, επιφυλασσει συχνα φουρτουνες εκει που δεν το περιμενει κανεις … Ισως λοιπον ειναι σκοπιμο να κραταμε αποθεματα δυναμεων .., μην τα σπαταλαμε αφειδως γιατι ποτε δεν ξερουμε τι μας επιφυλασσει το αυριο.
      Ευχαριστω για τα φιλια!
      Ευχομαι να εχεις μια ομορφη μερα ..ομορφη σαν τις πολυτιμες σκεψεις σου

      Υγ..Πωπω τι μου ειπε! ( ξερεις εσυ που αναφερομαι ! )

  2. Καλή μας αρχή! Ακριβώς τα ίδια βλέπω και εγώ!..
    !Καλά να είμαστε! Και να βλέπουμε μπροστά!!

    • Καθε αλλαγη εποχης μπορει να γινει ευκαιρια και για μαι νεα αρχη Ηφαιστιωνακο. Ειπες μια πολυ σωστη κουβεντα! Να βλεπουμε μπροστα! Κι εγω θα συμπληρωσω εχωντας υποψη μας οτι μας διδαξε το χτες..Υγεια να εχουμε πανω απο ολα και θα το αντιμετωπισουμε κι αυτο! Λιγη αισιοδοξια δεν βλαφτει! Συγκρατημενη μεν αλλα μας δινει το κουραγιο να σκεφτομαστε πιο θετικα.

  3. Υπέροχη ανάρτηση …
    Πως λέμε «Στο μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς» ;… ε, να … «στο μυαλό της Σίλιας» ένα πράμα …
    Γλυκόπικρο … νεανικό , αισιόδοξο … Δειλά , αλλά αισιόδοξο .
    Πολύ μου άρεσε .
    Τα πάνω κάτω λοιπόν … κι όποιος αντέξει .
    Εγώ , γιατί νοιώθω , πως θα … αντέξω ;
    Φιλιά γλυκειά μου .

    • Ναι Σιλια μου! Τα πανω κατω! Ενα ενα .. με τη σειρα..Μονο ετσι θα μπει καποια ταξη στη ζωη μας..Μονο αν αναθεωρησουμε καποια πραγματα..Ξερω θα μου πεις θελει πεισμα , δουλεια και υπομονη. Απο την τελευταια εχω λιγη ελλειψη αλλα το παλευω!
      Θα αντεξουμε καλη μου… και ξερεις γιατι … (ειναι ισως αυτο το μυαλο που κουβαλαμε.. . που δεν μας αφηνει να αφησουμε στην ακρη την παλιοσυνηθεια να ζουμε! )
      Φιλια και θα τα πουμε κατ ιδιαν..
      Επιθυμησα να σε ακουσω..

    • Ετσι μπραβο! Χωρις ερωτηματικο στο τελος της προτασης! Το ακουσα.. Χμ μαλλον το απεδωσες καλυτερα απο οτι το εχω εκφρασει στο γραπτο! και να σου πω και το γιατι . Μου αρεσε που στη φραση » Όποια κι αν είναι η θέση σου, οι φιλοδοξίες ή οι φόβοι σου, το «σημερα» είναι ο χρόνος! » τονισες τη λεξη σημερα! Εισαι απιθανη!

  4. Άραγε, πιστεύει κανείς, ότι ο «ανεστραμένος χάρτης», θα επανλέθει στη θέση του από αυτόν που τον … ανέστρεψε ή αυτό θα γίνει από … μόνο του ;;;

    Νομίζω (ή μάλλο το πιστεύω), κανείς !

    Η κατάσταση θα αναστραφεί, από αυτούς που θίγονται … γιατί οφείλουμε να αποδεχτούμε τα σημερινά «πάνω – κάτω» κάποιους τους βολεύουν … τα επιδιώκουν … θα κάνουν τα πάντα για να παραμείνουν έτσι !

    Κι αυτοί που θίγονται, για να το καταφέρουν αυτό, πρέπει να Αγωνιστούν !
    Με πολλούς τρόπους – ακόμα και σε βάρος κάποιες φορές αντιλήψεων μοιραλατρίας, εφησυχασμού, καθεστυκοιίας νοοτροπίας.
    Δεν χωράνε προσωπικές ή ατομικές θέσεις.
    Αν δεν σκετούμε το σύνολο, θα χαθούμε ως μονάδες ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ !

    Παρ΄όλα αυτά, είμαι ασισιόδοξος ότι θα επναφέρουμε στη σωστή του θέση τον Χάρτη «σου», τον χάρτη «μου», τον χάρτη «μας» !

    Γεια χαρά !

    • Σε προσωπικο επιπεδο Φαρε μου , καμμια φορα συμβαινει οι ανεστραμενοι χαρτες να επαρχονται στη θεση τους απο αυτον/η που εκανε την αντιστροφη …αν μπορεσει και δει βαθεια μεσα του και με συγκρατημενη αισιοδοξια αλλα με μερακι κανει μια γενικη αλλα σταδιακη ανατροπη και διορθωσει καποια πραγματα. Tο ζητούμενο ειναι σαν ατομα και σαν μελη μιας κοινωνιας να μην κανουμε βηματα πισω ή να μην μενουμε στασιμοι… Να ζουμε το σημερα αλλα και να προχωράμε!
      Να γινονται βηματα μπροστα και απο τις δυο πλευρες που διαπλεκονται αν υπαρχει διαπλοκη.Και τοτε τα πραγματα μπορει, να φτασουν σε καλυτερα επιπεδα απο πριν!
      Στη φαση την πολιτικη που προφανως και μονον σε αυτην εστιαζεις η αντιστροφη του χαρτη και η επαναφορα του ποτε δεν γινεται απο τον..χαρτη! Σαφως απο τους ανθρωπους. Και μαλιστα απο αυτους που θιγονται …και θελει ψυχικο σθενος,καθαρο βλεμμα,προθεση, διαθεση και μεθοδο , πολλη δουλεια αλλα και προσοχη για να μη γινουν λαθη.. .
      Αυτη τη φορα τα περιθωρια εχουν στενεψει πολυ θα έλεγα απο ολες τις πλευρες και δεν υπαρχουν περιθωρια για λαθη…
      Την καλημερα μου στους κακους διαδηλωτες!

  5. Εκ μέρους τους, φχαριστούμε, ανταποδίδουμε !

    Μόνο όποιος ΔΕΝ αγωνίζεται ΔΕΝ κάνει λάθη …

    Αν και, εδώ που τα λέμε, έ, εμείς ΠΟΤΕ δεν κάνουμε λάθη !
    😀 😀 😀

    Γεια χαρά !

  6. ίσως αυτό μας χρειάζεται. να έρθουν τα πάνω κάτω για να αλλάξει και η κωλονοοτροπία μας!

    που εξαφανίστηκες πάλι φιλενάδα;

  7. Αντιμετωπιση του προβληματος με … θεραπεια σοκ! Τα πανω εχουν ήδη ερθει κάτω.. Ευκαιρια ειναι λοιπον Ρια μου , μια και αλλαζει η εποχη και οσο κι αν κραταει ο καιρος θα μπουμε και στο Φθινοπωρο, να προχωρησουμε κι εμεις σε ενα μικρο νοικοκυρεμα και του μεσα μας και των εξω μας..! Μικρες αλλαγες που ομως μπορουν να βελτιωσουν το επιπεδο της καθημερινης μας ζωης και να μας γεμισουν λίγη αισιδοξια απο αυτη που μας κλεβουν καθημερινα η τηλεοραση και οι πολιτικοι μας!
    Και κανω απο αυριο ενα μικρο βημα.. Λεω να μην ξαναδω ειδησεις πρωινες πριν ξεκινησω τη μερα μου , γιατι ειλικρινα συνειδητοποιω πως μου αλλαζουν διαθεση! Με αλλο κουραγιο ξεκιναγα τη μερα μου στην εξοχη, παρ ολο που ειχα κι εκει αρκετες δουλειες να κανω!
    Εγω…εδω ειμαι .. Εσυ που εχεις χαθει?

  8. Πάπας ή … παπάς ;;;;;;;;;;;;; 😛
    (αν, και, με καμία από τις παραπάνω … συνιστώσες, ΔΕΝ τα πάμε καλά !!! 😆 )

    Και, είμαστε «αλάνθαστοι» γιατί η θεωρία μας είναι ΑΛΑΝΘΑΣΤΗ !
    Μπήκες ;;;
    Αν ναι … βγες, να … αναπνεύσεις !!! 😀

    Θερμή Καλησπέρα !

  9. Αγαπητε μου Φαρε, ποτε θα ξεκολησετε πια …απο τις συνιστωσες? Η θεωρια σας ειναι αλανθαστη? Επετρεψε μου να αναρωτηθω γιατι κατερρευσε το…συστημα !
    Ας μην το παιδευουμε Φαρε … Ολες οι θεωριες εχουν τα υπερ και τα κατα τους… Θεωρητικα καποιες ισως θα μπορουσαν να ειναι και τελειες… Στην πραξη ομως δεν εφαρμοζονται … Βλεπεις μπαινει στη μεση ο ανθρωπινος παραγωντας και χιλιες αλλες δυο απροβλεπτες παραμετροι που η θεωρια οταν ολοκληρωθηκε και διατυπωθηκε απο τους εμπνευστες της δεν ελαβε υποψη!
    Οσο για μενα ..μια χαρα αναπνεω καθαρο αερα κατω απο κανενος την ομπρελλα! Σου το εχω ξαναπει! Εγω εχω δικο μου μπαιρακι! Αδικα προσπαθεις να με επιρρεασεις! Υπαρχουν βασικες διαφορες σε αυτα που αλανθανστα πρεσβευετε με αυτα που εγω βλεπω οτι πιστευετε ! Και δεν εχω και προθεση ουτε διαθεση να τα συζητησω. Δεν με πεισατε στα 18 μου θα με πεισετε τωρα? 😀
    Αστο καλυτερα .. αστο μη δοκιμασεις να βαλεις χρωμα σε αυτο εδω το μπλογκακι μη…σφαχτουμε! :)ppp
    Γεια σου, οπως λες κι εσυ!

  10. Καταπληκτικό κείμενο γεμάτο αλήθειες και ξεκάθαρη αντιμετώπιση της πραγματικότητας.
    «Να διαχειριστούμε το φόβο του αύριο που έχει κάτσει σαν ενοχλητική σκόνη παντού μέσα μας!»
    Τι είναι αλήθεια πιο φρόνιμο;Μια φθινοπωρινή βροχούλα ή μια καταιγίδα να ξεπλύνουν όσα βρομίζουν τη ζωή μας;
    Να είσαι καλά Λιακάδα μου και καλό Σαββατοκύριακο!

    • Αγαπητε μου Ζειδωρον,
      νομιζω δεν ειμαι η μονη που νιωθει την αναγκη να διαχειριστει αυτο τον φοβο του αυριο που εχει κατσει σαν ενοχλητικη σκονη μεσα μας .. Που νιωθει αυτη την αβεβαιοτητα με οσα βιωνω …
      Μαλλον φθινοπωρινη βροχουλα θα διαλεγα… αργη, σταθερη και με γερες ψιχαλες .. να ξεπλυνει ολα οσα βρωμιζουν τη ζωη μας ή οσα δεν μας αφηνουν να δουμε καθαρα γυρω μας. Οι καταιγιδες με φοβιζουν.. Μια ακταιγιδα μπορει να ξεπλυνει μεν τα παντα και γρηγορα αλλα μπορει να παρασυρουν και στοιχεια ζωτικα … πολυτιμα ..που τα χρειαζομαστε!
      Στελνω την καλησπερα μου και ευχομαι καλο βραδυ Κυριακης να εχεις.

    • Αν το εννοεις οκ! Αν ειναι ειρωνικο με αυτο το ωωω μπροστα λεω να μην μπω στον κοπο να απαντησω.

      • Και μόνο που το σκέφτηκες με στενοχώρησες …

        ΤΟ ΕΝΝΟΩ ΤΟ ΣΥΓΝΩΜΗ !
        Δεν είμαι άνθρωπος που δημιουργεί προβλήματα …
        Και, αυτό φαίνεται, ότι έκανα …

        Τι να σου πω, σκέψου όπως θέλεις, εγώ αυτά που ήθελα να πω τα είπα (σε μία λέξη) και νόμιζα (πίστεψα)ότι θα με καταλάβαινες …
        Κρίμα …

        • Ολα καλα! Χαιρομαι που το εννοουσες..Οφειλα ομως να το διεκρινισω!
          Καλησπερα και καλη βδομαδα! Χωρις απεργιες… 🙂

          • Σε διαβεβαιώ ότι δεν θα σου δημιουργήσω ξανά προβλήματα …
            Δεν θα χρειαστεί να σφαχτούμε …

            • Kανενα προβλημα!Απλα καποια πραγματα επρεπε να διευκρινιστουν για να μπουν στη θεση τους , γιατι συχνα μπορει να ερμηνευτουν κατα πως τα βλεπει ο καθενας και να δημιουργηθουν παραπλανητικες εικονες στους αναγνωστες μας!
              Δεν θα ..»σφαχτουμε» μην ανησυχεις .. Τροπος του λεγειν ηταν! 😀

  11. Σοφός ο φίλος σου. Έχουμε χιλιάδες χρόνια μπροστά μας. Και το μόνο που ‘κρατάμε’ είναι το παρόν. Όλα τ’αλλα άμμος που περνά μέσα απ’τα δάκτυλα μας και χάνεται.

    Καλό φθινόπωρο Λιακάδα μου 🙂

    • Ηταν οντως σοφος. Και πολυ αγαπητος σε πολυ κοσμο… Αυτο που ελεγε πως κραταμε μονο το παρον μεσα στα χερια μας το έλεγε και το εννουσε. Ειχε παλεψει με εναν καρκινο και ειχε φιλοσοφησει βαθεια την αξια της ζωης.Μετα για καποια χρονια ζουσε πραγματικα την καθε στιγμη της ζωης του καταφερνοντας να ανακαλυπτει χαρες ακομα και μεσα απο την βαρεια καθημερινοτητα μας.
      Καλο Φθινοπωρο Αμελινια μου.. Μπορει να μην ειναι σαν την Ανοιξη ή το Καλοκαιρι γιατι σερνει καποιες μελαγχολιες μαζι του για μερικους απο μας αλλα εχει κι αυτο τις ομορφιες του.

  12. Γειά σου Λιακαδίτσα και καλώς σε βρήκα στο «σπίτι» σου! Μας έλλειψες την Παρασκευή το βράδυ, στο «Κάτω απο το κιόσκι»!!!!!! Πολύ ωραία η ανάρτησή σου.. Ναι, ναι! Ας είναι αυτό το φθινόπωρο της Ανάτασης……

    • Καλως ορισες Φανουλα! Χαιρομαι που βρεθηκες απο το σπιτι μου ! Την Παρασκευη το βραδυ θα ηθελα να ειμαι κι εγω, παρεα σας , Κατω απο το Κιοσκι αλλα καποιες υποχρεωσεις μου δεν μου το επετρεψαν!Θα ειμαι κοντα σας αυριο ομως, ελπιζω!
      Φιλια!

  13. Xαιρομαι Κιτσος -Μητσος! Η αισιοδοξια μας ειναι κατι που δεν πουλιεται !Κατι που δεν μπορουν να μας στερησουν!Οχι ακομα τουλαχιστον ..

Δακτυλικά αποτυπώματα...

