Αρχική » ΕΛΛΑΔΑ » Γύρω απο το γιορτινό τραπέζι

Γύρω απο το γιορτινό τραπέζι

Η φετεινή Πρωτοχρονιά στο σπίτι μας φέτος θα είναι …»σαν shampoo τρια σε ένα» που λέει περιπαιχτικά το Παιδι μου!  Θα περικλείει μέσα της άλλες δυο γιορτές. Μια που θα φύγει για σπουδές πάνω στους στόχους της και άλλη μια γιορτή -σαν τη γιορτή των Ευχαριστίων που είπα, εγώ!Πρότεινα λοιπόν να μαζευτούμε οικογενειακώς στο βραδινό τραπέζι να κλείσουμε για μια στιγμή τα μάτια και να ευχαριστήσουμε τη ζωή για όσα μας έδωσε ως σήμερα και δεν τα έχουμε αξιολογήσει.
Νομίζω ότι θα πρέπει να φάμε το φαγητό μας και να είμαστε δπλά χαρούμενοι, όχι γι αυτά που συμβαίνουν γύρω μας και ακόμα δεν μας έχουν «πιάσει» αλλά για αυτά που συμβαίνουν μέσα μας και μας κάνουν να εκτιμούμε όλα όσα έχουμε γύρω μας.Τους δικούς μας και τους φίλους μας, την αγάπη που τσακίζεται ολημερίς στα βράχια της καθημερινότητας, την καλή κουβέντα που ανταλλάξαμε με κάποιον άγνωστο στο δρόμο, ακόμα κι εκείνο το κατακόκκινο τριαντάφυλλο που αψήφησε το κρύο για να ανθίσει στην αυλή μας!

rose14

Παρότι την περίμενα αυτή τη γιορτή, φέτος δεν ήμουν διατεθιμένη να κάνω τις ετοιμασίες των προηγουμένων χρόνων.
Το μόνο που θέλησα πολύ είναι κόντρα στη μιζέρια των ημερών του ΔΝΤ φέτος στο σπιτικό μου να υποδεχθώ τις γιορταστικές ημέρες με διακόσμηση σε απόχρώσεις του κόκκινου! Με την δική μου   έμπνευση και το δικό μου γούστο. Άλλωστε το σπίτι του καθενός μας, πάντα δείχνει την προσωπικότητα μας κι εγώ ποτέ δεν γούσταρα τα σπίτια που έφτιαχναν οι διακοσμητές ή τις περίεργες τρελλές προτάσεις τους .

Για το χριστουγεννιάτικο λοιπόν τραπέζι μου λέω να  γυρίσω ανάποδα τα κολονάτα  μου ποτήρια, αφού πρώτα βάλω  μέσα   από ένα κλαδάκι γκι, και  στο ποδαράκι του ποτηριού ένα κόκκινο ρεσώ!

τη μέση του τραπεζιού θα γεμίσει η πιατέλα με το παραδοσιακό κατσικάκι    που σιγοψήνεται στο φούρνο, γαρνιρισμένο με πατατούλες και μπόλικο λαδολέμονο ακουμπισμένο πάνω στις κληματόβεργες που με περισή ευγένια  μας φίλεψε ο κυρ Σταύρος ο γείτονας από την κληματαριά του!

Δεξιά κι αριστερά θα το στολίσω με ματσάκια από μεγάλα ξύλα κανέλας δεμένα με γκυ, κουκουνάρια και μπαλίτσες.

και ενδιάμεσα, διάσπαρτα τα  διάφανα μπουκάλια

με τις κόκκινες ετικέτες  δίπλα δίπλα  με

το κατσικάκι ala greque,  avec  ροδοκόκκινες καλοψημένες τραγανές πατατούλες κυδωνάτες πατημένες στο λεμόνι

τη χριστουγεννιάτικη     πουτίγκα

xms pudding

made σε συνεργασία και με το Αλικάκι, βασισμένη σε παλιά  συνταγή της εγγλέζας γιαγάς της.Οποτε τη φτιάχνω μου έρχονται στο νου χριστουγεννιάτικες ιστορίες που μιλάνε για την αγάπη που έρχεται στο σπίτι όταν οι γυναίκες φουρνίζουν τα γλυκά τους και το σπίτι μοσχοβολάει βούτυρο και λιωμένη ζάχαρη!

Από απέναντι μου κλείνει πονηρά το μάτι το christmas board με  ένα κολλάζ  χριστουγεννιάτικων φωτογραφιών που μου έφτιαξε και κρέμασε στον τοίχο χτές η κόρη μου που τριγυρνάει εκνευρισμένη μες στο σπίτι απόο προχτές που έφυγε απο μια δουλίτσα που το αφεντικό δεν την πλήρωσε για ενάμισυ μήνα γιατί …ήταν όπως της δήλωσε …»στεγνός!

Ο πιο όμορφος πίνακας που μου έχουν χαρίσει στη ζωή μου μιας και πίσω του έκρυβε μια έκπληξη… κάτι  acceptance letters…
Οπως κι αν έχει μου δήλωσε χαμογελώντας ως οικογένεια εργαζόμαστε σκληρά γiα την επίτευξη του στόχου μας, ειδικά τις μέρες τούτες! Την Πρωτοχρονιά   θα την γιορτάσουμε σεμνά ,ταπεινά και ελληνικά. Τα δώρα μας χειροποίητα .Το ζητούμενο δεν είναι η πολυτέλεια αλλά η χαρά. Που όσο και αν κάποιοι επιμένουν να μας τη στερήσουν εμείς θα τη βρούμε με τα λιγότερα από άλλες χρονιές και ανάμεσα σε ανθρώπους που αγαπάμε και μας αγαπούν!
Αυτοί θα μαζεύτούμε κοντά κοντά, παραμονή στης Κ. και ανήμερα στο σπίτι μου για να υποδεχτούμε τι? Πιθανά μια χρονιά χειρότερη από αυτή που αφήνουμε πίσω μας. Αυτή η σκέψη περνά ξανά και ξανά από το μυαλό μου και με σπρώχνει σε σκεψεις μελαγχολικές κι ανταριασμένες! Στιγμιαία όμως, γιατί αμέσως σηκώνομαι ανάβω τα κεράκια ( αυτά τα 4 you know…) που έχω στήσει σε ένα δίσκο κάθομαι τα χαζεύω σα παιδί όσπου ζεσταίνεται η ψυχή μου και ξεχνιέμαι!

Μέρες περίεργες …με χαρά αλλά και ανάμικτη ανησυχία και αγωνία για το αβέβαιο αύριο που μας ξημερώνει … κι εγώ θέλω να σου χαρίσω «την άκρη  μιας κλωστούλας»  αφού το ταμείο μου μου πετσόκοψε το χριστουγεννιάτικο μπουναμά και δεν…βγαίνω στα… ευρώπουλα! Τα έφαγα λεει μαζί με τον Πάγκαλο!

Για ..ανήμερα την Πρωτοχρονιά έχω καλέσει στο σπίτι κάποιους ελάχιστους συγγενείς και φίλους για να γιορτάσουμε μαζί την ευτυχία μας που μπορούμε ακόμα και συγκεντρωνόμαστε γύρω από το ίδιο τραπέζι.

Αυτό θα κάνω κάθε Πρωτοχρονιά από δω και μπρος όσο είμαι όρθια στα πόδια μου,όσες Μέρκελ, όσα ΔΝΤ, όσοι πολιτικοί και αν τραβάνε το τραπεζομάντηλο κάτω από τα πιάτα μας, χύνοντας την εορταστική μας σούπα! Εμεις πάντα θα τα ξαναγεμίζουμε είτε με μπουγιαμπέσα είτε με κρεμμυδόσουπα! Και θα την απολαμβάνουμε στο ορκίζομαι ακόμα κι αν χρειαστεί από ένα πιάτο να τραφούμε πολλοί!Θα τα καταφέρουμε!

Ολα θα πάνε καλά, σου λέω! Που το ξέρω? Κάτι μου το λέει μέσα μου! Το έχω ξαναδεί το στόρυ με εμένα σε δύσκολη θέση .
Θα τα πούμε αναλυτικά κάποια στιγμή…  Κλείνω εδώ….με φωνάζει το καθ-οίκον 🙂

Με το Καλό και με Υγεία να δεχτούμε τον Νέο Χρόνο

ένα Φιλί και την Αγάπη μου, σας στέλνω

17 thoughts on “Γύρω απο το γιορτινό τραπέζι

    • Χαρουμενη Πρωτοχρονια Σιλια μου. Ευχομαι οτι επιθυμεις να πραγματοποιηθει συντομα. Υγεια – αγαπη- χαμογελα
      Σε φιλω!

  1. πωπωπω πανέμορφο θα είναι! αλλά όταν έρθει η ώρα να πιείτε πως θα βγάλετε τα λιωμένα ρεσώ;;; ε;;; Και αν χυθούν πάνω στο τραπέζι και χαλάσει το τραπεζομάντηλο;;; Σκέψου το! Πάντως όλα θα τα φτιάξεις πανέμορφα! αλήθεια!!! Και μακάρι να περάσετε καταπληκτικά! Να μπει ο χρόνος με όλα τα καλά!!!
    Φιλιά!!!! Και καλή χρονιά!

    • Αν και απλα μονο στρωμενο χωρις το φαγτο επανω αυτη τη στιγμη Ομορφο δειχνει!
      Τα ρεσω ειναι για λιγο ..ετσι στην αρχη για ατμοσφαιρα Ηφακο! Θα αναφτουν και πριν καουν τελειως , πριν ερθει η στιγμη να τσουγκρισουμε θα τα σβυσουμε! Αν γινει καποιο ατυχηματακι και χυθουν πανω στο τραπεζοματηλο κανενα προβλημα! Δεν ξερεις πως βγαινει το κερι? Με χαρτι και ζεστο σιδερο κι επειτα ενα καλο πλυσιματακι!

      Ευχομαι για ολους μας μια καλη χρονια γεματη υγεια πανω απο ολα .. και αισιοδοξια και κουραγιο σε οτι μας επιφυλλασει η καθε μερα που μας ξημερωνει!

  2. Προφανώς, θα είναι μια ΥΠΕΡΟΧΗ βραδυά !

    Δώσε σε όλους εκεί, τις καλύτερες ευχές μας και, κυρίως, πολλές πολλές ευχές σε κάθε σας προσπαθεια !

    • Σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια Φαρε! Οτι επιθυμειτε κι εσεις! Καλη Χρονια να εχουμε …οσο πιο ανωδυνη μπορει να γινει.! Με Υγεια πανω απο ολα , ομονοια,δουλειά και πρόοδο .

  3. Υπέροχη η διακόσμηση, καταπληκτικά φαίνονται τα εδέσματα (που να έκανες και ετοιμασίες των άλλων χρόνων, τι δηλαδή παραπάνω;), πολύ αγάπη στην ατμόσφαιρα, τι άλλο να ζητήσει κανείς; Καλή Πρωτοχρονιά, καλή χρονιά!

    • Προσπαθουμε Μαμα μου! Οτι μπορει ο καθενας με τα μεσα και την ευχερεια που μας αφηνουν οι συνθηκες που επικρατουν. Αλλωστε αυτο που μετραει ειναι η διαθεση και η ζεστασια μας, οι ανθρωποι γυρω μας και οχι τα υλικα! Καλη χρονια να εχουμε ολοι μας!

    • Καποια στιγμη Ρια μου! Ηταν το καλυτερο δωρο μας για φετος! Υγεια να εχουμε και αγαπη! Ολα τα αλλα λιγο -πολυ θα ερθουν ..Κι αν δεν ερθουν ας ελπιζουμε πως θα επιζησουμε!
      Υγεια να εχουμε και ολα θα γινουν! Δυσκολα ισως αλλα θα γινουν … Το πιστευω!
      Τα φιλια μου και οτι επιθυμεις σου ευχομαι.

  4. Από καρδιάς εύχομαι ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
    κι ο νέος χρόνος με υγεία, ηρεμία, οικογενειακή ευτυχία,
    αγάπη, καλή πρόοδο και επαγγελματική αποκατάσταση …

    • Αντευχομαι side21! O χρονος που μολις μπηκε να ειναι με ομονοια και ομοψυχια. Ευχομαι επιτελους, ολοι να αρχισουμε να σκεφτομαστε εχοντας κατα νου τη λεξουλα εμεις κι οχι τη λεξη εγω! Να σεβομαστε τους αλλους και να δουλεψουμε για το κοινο καλο κι οχι ο καθενας για τα προσωπικα του μικροσυμφεροντα. Μονο ετσι ισως μπορεσει η χωρα μας και κατ επεκταση ο καθενας να μας να βγουμε οσο πιο αλοβητοι γινεται απο αυτο τελμα !

  5. Πολυ θαθελα να ημουν καλεσμενη σου λιακαδα μου……μέρες περίεργες …με χαρά αλλά και ανάμικτη ανησυχία και αγωνία για το αβέβαιο αύριο που μας ξημερώνει!!!!!……..καλη χρονια χρονια λιακαδα μου με υγεια και ζεστη στη καρδια το μυαλο τη ψυχη!!!!!!!!!!! ❤

Δακτυλικά αποτυπώματα...

