Αρχική » ΚΟΣΜΟΣ » Αμστελόδαμο!

Αμστελόδαμο!

Amsterdam-Homes-and-a-Little-Pot-Shop-600x337

Το Αμστελόδαμο (σύνθετη λέξη από τις λέξεις Amstel και Dam: Amstel είναι ο ποταμός που διασχίζει την πόλη και διαχέεται στα περίφημα και αμέτρητα κανάλια, και Dam όνομάζεται η κεντρική πλατεία της πόλης, σημείο ιστορικό, όπου βρίσκεται το Παλάτι και μνημείο στους πεσόντες πατριώτες, κάτι σαν μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη).
Το Άμστερνταμ είναι μια από τις ομορφότερες μικρές πόλεις στον κόσμο. Τα κανάλια, τα παγκοσμίου φήμης μουσεία και τα ιστορικά αξιοθέατα καθιστούν το Amsterdam μια από τις πιο ρομαντικές και ενδιαφέρουσες πόλεις της Ευρώπης.

Στην πόλη του Άμστερνταμ, τη ζωή και τη κουλτούρα χαρακτηρίζει η έννοια της ανοχής και της ποικιλομορφίας. Έχει όλα τα πλεονεκτήματα μιας μεγάλης πόλης: τον πολιτισμό, τη νυχτερινή ζωή, τα διεθνή εστιατόρια, εξυπηρετικό συγκοινωνιακό δίκτυο – ενώ ταυτόχρονα είναι μια ήσυχη πόλη, με ανύπαρκτο κυκλοφοριακό πρόβλημα χάρη στους “υδάτινους δρόμους” (κανάλια) που διασχίζουν ολόκληρη την πόλη. Οι αποστάσεις μέσα στην πόλη ειναι μικρές και μπορείτε να φτάσετε γρήγορα και εύκολα στον προορισμό σας. Μου πρότειναν να χρησιμοποιήσω  ποδήλατο για μια πιο αυθεντική εμπειρία αλλά απρόλο που η πόλη, ενδείκνυται για βόλτες με ποδήλατο, καθώς είναι επίπεδη και διαθέτει ποδηλατόδρομους εγω προτίμησα τα..ποδαράκια μου!

18012012114

Από το Leiden φτάσαμε μέσα σε σαραντα πέντε περιπου λεπτά ,με το τρένο,  στον Κεντρικό Σταθμό, ο οποίος βρίσκεται πάνω στο ποτάμι και στο μέσον της πόλης –μεταξύ παλιάς και καινούριας πόλης, για την ακρίβεια.

Τι ειδαμε? Οτι προλάβαμε.  Ο καιρός σήμεα ήταν με το μέρος μας. Η μερα ήταν ηλιόλουστη  και χωρίς ιδιαίτερο αέρα. Ετσι καταφεραμε να δούμε  το νέο και εντυπωσιακό  EYE ! Ινστιτούτο Κινηματογράφου της Ολλανδίας  βρίσκεται στη βόρεια πλευρά της προκυμαίας, ακριβώς απέναντι από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Άμστερνταμ και μου είοχε μείνει αποθημένο από  προηγούμενο ταξίδι μου, εδω .

eye_filminstituut_560x350_560x350

Xτίστηκε με σχέδια της Βιεννέζικης  εταιρία Delugan Meissl Associated Architects η οποία τελικά σχεδίασε ένα εντυπωσιακό συγκρότημα που στεγάζει τέσσερις οθόνες, 640 θέσεων, και 1.200 τετραγωνικά μέτρα εκθεσιακού χώρου.
EYE είναι εύκολο να φτάσετε. Υπάρχει δωρεάν υπηρεσία πορθμείων προς και από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό 24 ώρες την ημέρα, ενώ οι αυτοκινητιστές και οι ποδηλάτες μπορούν να παρκάρουν στο πίσω μέρος του κτιρίου! Ανοικτό επτά ημέρες την εβδομάδα.

Μετά από τη σύντομη βόλτα μας στο EYE , μπήκαμε πάλι στο φέρυ το φερυ και στη συνέχεια με τραμ φτάσαμε στο Rijksmuseum (προφέρεται Ράιξμουσέουμ και σημαίνει Βασιλικό Μουσείο)

rijksmuseum
το οποίο δεν είχα πέρυσι τη ευκαιρία να επισκεφτώ και δυστυχώς δεν θα έχω πλήρη δυνατότητα κατά πως φαίνεται ( και πάω να σκάσω) .
Το Κρατικό Μουσείο είναι το πιο γνωστό μουσείο της Ολλανδίας. Θα είναι ανοικτό για το κοινό απο τις 13 Απριλιου 2013 . Το μουσείο ανακαινίζεται τα 10 τελευταία χρόνια( μόνο ένα μικρό τμήμα του είναι ανοικτό) Αν θέλετε να δείτε την έκθεση μετά τα εγκαίνια πρέπει να έχετε πολύ  χρόνο στη διάθεση σας.

Το κτίριο , σχεδιάστηκε από τον γνωστό αρχιτέκτονα Πιέρ Κάιπερς (Pierre Cuypers), το  1885 και είναι  τεράστιο.

Νυχτερινή Περίπολος- Ρεμπραντ

Ενας απο τους πιο φημισμενους πινακες που φιλοξενεί είναι η Νυχτερινή Περίπολος, ένας πίνακας του Ρέμπραντ.
Με το ανοιγμα του στις 14 του Απρίλη, η διεύθυνση του μουσείο περιμένει δυο εκατομμύρια επισκέπτες, και ήθελε να κλείσει το πέρασμα για ποδηλάτες. Μεγάλο θέμα στο Άμστερνταμ!

Ετσι, κι εμεις για να αμς φύγει ο καημός  καταλήξαμε στο Rembrandthuis, το σπίτι του Rembrandt, για να πάρουμε έστω μια δόση..Rebrandt!

rembrandt

voorhuys2

Πρόκειται για το σπίτι στο οποίο έμενε πριν από την χρεωκοπία του, και το οποίο είναι πανέμορφο. Ως Μουσείο σήμερα είναι εξίσου εξαιρετικά διαμορφωμένο. Η επίσκεψη ξεκινά από το υπόγειο, όπου είδαμε  την κουζίνα και το box bed της υπηρέτριας (εντοιχισμένο κρεβάτι που κλείνει σαν ντουλάπα) και στην συνέχεια ανεβήκαμε στο ισόγειο. Εκεί βρίσκεται η κύρια είσοδος του σπιτιού, το υπνοδωμάτιο και σαλόνι του ζωγράφου και το γραφείο όπου εκτελούσε τις εμπορικές και επαγγελματικές του συναλλαγές. Στον πρώτο όροφο βρίσκεται το δωμάτιο με τις συλλογές του, το ατελιέ και ένα ακόμα δωμάτιο που χρησιμεύσει σαν εκθεσιακός χώρος. Στο σπίτι, αν και πουλήθηκε, διατηρήθηκαν οι πίνακες, τα χρηστικά αντικείμενα και οι συλλογές του ζωγράφου, τα οποία μπορεί να δει ο σημερινός επισκέπτης. Κατόπιν κατεβήκαμε από άλλο σημείο του οικήματος και επισκεφτήκαμε ένα δεύτερο εκθεσιακό χώρο, όπου φιλοξενούνται έργα των πατέρα και υιου Uylenburgh, και οι δύο συνεργάτες του Rembrandt, και του Lely, ζωγράφου και φίλου του. Το σπίτι είναι πολύ καλαίσθητο, όλο ξύλινο και η διαμόρφωση σε μουσείο έχει διατηρήσει την πιστότητα της εποχής.

ΝΕΜΟ
nemoΤο ΝΕΜΟ είναι ένα διαδραστικό μουσείο τεχνολογίας. Εκει γίναμε πάλι παιδιά και κάναμε  πειράματα!

The ‘Westerkerk’     είναι η μεγαλύτερη προτεσταντική εκκλησία της Ολλανδίας και χρονολογείται από το 1631.

westerkerk

Είναι όμορφη στη δομή της  με ένα επιβλητικό 85 μ  υψηλό πύργο με θέα Άμστερνταμ. Η εκκλησία Westerkerk περιλαμβάνει επίσης ένα κωδωνοστοιχία με 50 κουδούνια και ένα εντυπωσιακό όργανο.

Orgel_westerkerk

Η εκκλησία έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ιστορία του Άμστερνταμ. Το 1669  ο ζωγράφος Rembrandt van Rijn θάφτηκε κάπου στην εκκλησία (κανείς δεν ξέρει πού ακριβώς). Anne Frank αναφέρει την εκκλησία  Westerkerk αρκετές φορές στο ημερολόγιό της. Επιπλέον, η Βασίλισσα Βεατρίκη παντρεύτηκε  τον Claus von Amsberg εδώ το 1966.
Εμείς  συνδιάσαμε  την επίσκεψη  μας  εδώ,  με άλλες δραστηριότητες, καθώς βρίσκεται κοντά στο σπίτι της Άννας Φρανκ, η Homomonument και το Nine Streets εμπορική περιοχή!

Το Σπίτι της Άννα Φράνκ (Anne Frank Huis)anne-frank

Anna Franc Huis

Η Άννα Φράνκ ήταν μια Εβραιοπούλα από το Άμστερνταμ που πέθανε σε ένα Γερμανικό στρατόπεδο το 1945. Το κορίτσι έγραψε ένα ημερολόγιο που είναι ένα απο τα πιο πολυδιαβασμένα βιβλία του κόσμου.

anne frank huis.jpg_560x350 Αυτό το ημερολόγιο που έγραψε στο δωμάτιό της στο Prinsengracht 263, όπου τώρα το γνωστό μουσείο Το Σπίτι της Αννά Φράνκ.

Πλωτό Σπίτι Μουσείο (Woonbootmuseum)
Στο Άμστερνταμ όμως πολλοί άνθρωποι μένουν στο νερό. Πως είναι η ζωή σε ένα πλωτό σπίτι; Αυτό μπορείτε να δείτε στο Πλωτό Σπίτι Μουσείο στο κανάλι Prinsengracht!

woonbootmuseum

Η βόλτα μας έκλεισε με περιήγηση στην Chinatown, όπου βρίσκεται και βουδιστικό τέμενος. Στην είσοδό του, είδαμε επιγραφή που έλεγε πως επιτρέπεται η είσοδος με παπούτσια και χορτοφαγικά εδέσματα, καθώς και η φωτογράφιση. Το τέμενος ήταν πολύ χαριτωμένο   και πολύχρωμο! Στην Chinatown, οι επιγραφές των οδών είναι στα ολλανδικά και στα κινέζικα και βέβαια κυριαρχούν τα ασιατικά εστιατόρια.

Πριν να φύγουμε, προλάβαμε να  δοκιμασουμε Ιαπωνικη κουζίνα η οπία ομολογουμένως ήταν καυτερη στη γεύση και τσουχτερή στην τιμή!

Επιστρέψαμε το βράδυ  κατάκοπες , αλλά ενθουσιασμένες.
Περάσαμε απίστευτα καλά και το ταξείδι ήταν παραπάνω               από χορταστικό. Αλλά τώρα που κάθησα και τα έγραψα όλα αυτά ξανακουράστηκα!

Οι φωτογραφίες μέσα στο κειμενο είναι ολες » δανεισμένες»  από νετ για τις αναγκες του ποστ! Περισσοτερες και εντυπώσεις αλλά και φωτογραφίες  -δικες μου – μολις τις ξεδιαλεξω και τις επεξεργαστω!

4 thoughts on “Αμστελόδαμο!

1. Τι μου θυμισες τωρα…Αυτό το ταξίδι το έκανα πριν 4-5 χρόνια…ΥΠΕΡΟΧΟ! Αφου γυρίσαμε Αμστερνατμ, ψαροχωρια, Χάγη, νοικιάσαμε αυτοκίνητο και πήγαμε Βέλγιο το διασχίσαμε και φτάσαμε μέχρι Bruges. Τέλειο ταξίδι και χαίρομαι που το ζήσατε!!!!!!!