Αρχική » ΚΑΤΣΕ ΚΑΛΑ! » Μάθετε ορθογραφία, το κέρατό μου!

Μάθετε ορθογραφία, το κέρατό μου!

Pencil_Hd_64Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο κόσμο έχω απομυθοποιήσει εξ αιτίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Από τη μέρα που ανακαλύφθηκαν τα μπλογκς, τα τουίτερ, τα facebook και άλλα τόσα ευρήματα του διαβόλου, κόσμος και ντουνιάς έχει πέσει από τα μάτια μου με φόρα, σαν να βούτηξε στον Καιάδα με το κεφάλι κάτω, χωρίς κράνος! Απομυθοποιήθηκε κόσμος και ντουνιάς, επαναλαμβάνω, διότι εκφράζει τη γνώμη του όπου σταθεί κι όπου βρεθεί, από φόρα εφημερίδων και αναρτήσεις μέχρι τουίτς των 140 χαρακτήρων, και την εκφράζει ανορθόγραφα!

Πριν πέσεις να με φας ότι έχω καταντήσει κακέκτυπο του Μπαμπινιώτη, να σου πω ότι δεν είμαι καμιά  σπαστικιά  που θα περάσει από κόσκινο κάποιον επειδή έγραψε το  τρένο με άλφα γιώτα  όπως το  γράφαμε παλαιά ή με έψιλον όπως θέλει ο Μπαμπινιώτης  ή αν   έγραψε ανορθόγραφα  μιας δύσκολη  λέξη . Ουδείς αλάνθαστος, πόσο μάλλον η γράφουσα. Αλλά, δεν μπορώ να πάρω στα σοβαρά άνθρωπο που γράφει δέκα γραμμές και δεν σταυρώνει λέξη σωστή. Ακόμα κι έβγαλες το Χάρβαρντ,  και αν  είσαι μαθηματικός, φυσικός, χημικός,  ή ανακάλυψες το φάρμακο για τον καρκίνο, το να μην μπορείς να εφαρμόσεις απλούς κανόνες της ελληνικής γλώσσας για μένα σε καθιστά ηλίθιο.

Ύλη πρώτης Δημοτικού, μάνα μου! Βάζουμε τόνους και υπακούμε στην ορθογραφία!

Και τι έγινε θα μου πεις αν κάποιος γράφει ανορθόγραφα; Δες το νόημα αυτών που λέει και όχι το περιτύλιγμα. Μην κοιτάς το δάχτυλο, δες το φεγγάρι, ένα πράμα. Μα, δεν πάει έτσι αγαπητέ μου. Όπως κάποιος δεν μπορεί να λύσει κβαντικές εξισώσεις αν πρώτα δεν μάθει σωστά την προπαίδεια, αντίστοιχα κάποιος δεν μπορεί να εκφράσει σοβαρές απόψεις αν πρώτα δεν μάθει να γράφει ορθογραφημένα. Δεν γίνεται να τρέξεις αν πρώτα δεν μάθεις να περπατάς.

Η ορθογραφία δεν είναι παίξε γέλασε. Είναι σχεδόν επιστήμη από μόνη της. Υπάρχει λόγος που η λέξη ‘καινός’ γράφεται με άλφα ιώτα και όχι με έψιλον, (δηλ. ‘κενός’). Αλλάζει το νόημα: Το πρώτο σημαίνει καινούριος, το δεύτερο άδειος. Αν γράψεις τη λέξη όπως σου καβλώσει με δυσκολεύεις εμένα σαν αναγνώστη που πρέπει να σκεφτώ διπλά τι μπορεί να είχες μέσα στο ξερό σου το κεφάλι  όταν άρπαξες το πληκτρολόγιο κι όποιον πήρε ο Χάρος.

Υπάρχει λόγος που επιμένουμε στην ορθογραφία, γιατί αυτή είναι αποτέλεσμα μαθηματικών υπολογισμών. Δεν ξύπνησαν μια μέρα οι αρχαίοι και άρχισαν να γράφουν όπως τους κάπνισε, όπως πράττει η πλειοψηφία των Ελλήνων. Δόμησαν την ελληνική γλώσσα έτσι όπως τη δόμησαν για να βγάζει νόημα.

Και εντάξει! Η νεολαία μας τον παίζει και ουδόλως κόπτεται για το πώς εκφράζεται. Εμένα με καίει η τρίτη ηλικία, η γενιά των 35-50 μου που κάποτε με είχε εμπνεύσει και η οποία απ’ ό, τι φαίνεται θα πάει άκλαυτη και ανορθόγραφη. Αναρτουν στο facebook άποψη, ως εξής γραμμένη, δείτε και καμαρώστε:

«σιγα να μην σας ποιαση συγκοπη απο τα πολλα κερδη δεν εχετε και δεν εχουν υποθεση οι πλειστοι πολιτικοι, μονο να κλψούριζε μςζι τους ξερετε και αρκεψαν εδω και μετες να κλενε και αυτοι το κακο ευρωπολειο».

Ιδέαν δεν έχω για το τι θέλει να πει ο ποιητής. Παραβλέπω κάποια λάθη που έγιναν προφανώς από άτσαλη χρήση του πληκτρολογίου, παραβλέπω το ότι δεν βάζει τόνους, μην με πείτε  γεροντοκόρη , και εστιάζω καθαρά στα ορθογραφικά. Μα, είναι να τρελαίνεσαι. «Κλαίνε» με έψιλον, «ποιάσει» αντί για «πιάσει», μπα που να τον πιάσει κόψιμο!

Αυτός ο κύριος  θέλει να τον θεωρούν σπουδαίο και να του μιλούν με σεβασμό. Να τον θεωρουν σπουδαίο γιατί έχει  δουλειά περιωπής. Τώρα που γκρεμοτσάκισε την εικόνα του , τι πρέπει να κάνει κανείς; Του χώνει μια μπάτσα  ξεγυρισμένη  για να έρθει στα ίσα του, ή όχι; Μου γράφει το πιάνω με όμικρον γιώτα και κατά τα άλλα θα μου εκφράσει και άποψη, το ζώο!

Μα δεν είναι μόνο αυτός το πρόβλημα… οι περισσότεροι  γράφουν greeklish ακριβώς για να δικαιολογούνται τα λάθη τους, ενώ όσοι τολμούν να γράψουν στην κοινή ελληνική με ελληνικά γράμματα, κάνουν τόσο αισχρά και εξόφθαλμα λάθη που είναι να απορείς ποια μάνα τους μεγάλωσε, ποια μάνα δεν τους έμαθε να περνούν την κάθε  αράδα τους από ένα γ@μημένο spell check για να μην εκτεθούν!!!!!

Εντάξει, τέρμα η υστερία, τέρμα και η ιστορία. Μπορείτε σας παρακαλώ, τουλάχιστον να σταματήσετε να εκφέρετε άποψη γραπτώς; Να μας τη λέτε ενώπιος ενωπίω μόνο, μπας και μας ξεγελάσετε για το ποιόν σας. Γιατί από τον καιρό που έγινε της μόδας το «γράψε μου να σου πω»,  υποφέρουν τα ματάκια μας !

9 thoughts on “Μάθετε ορθογραφία, το κέρατό μου!

  1. Η κάθε λέξη συνοδεύεται και από αντίστοιχη εγκεφαλική λειτουργία. Περισσότερες και δυσκολότερες οι λέξεις, ακόμα πιο έντονες οι διεργασίες στον εγκέφαλό μας. Εξού και «ακατοίκητο». Επίσης να προσθέσω ότι η μεγαλύτερη γκόμενα του κόσμου να είναι, έτσι και δω ανορθογραφία χάνω πολλά κιλά «διάθεσης» 😉

  2. Πες τα χρυσόστομη! Ας με πουν και σπαστικιά και γεροντοκόρη και ό,τι θέλουν αλλά δε με νοιάζει! Η ορθογραφία είναι ορθογραφία και πρέπει να τη μαθαίνουμε!!!!

  3. Λιακαδίτσα μου έχεις απόλυτο δίκιο! Και εγώ καμιά φορά διαβάζω κάτι ανορθόγραφα πράγματα και δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω (υστερικά) η αν πρέπει να κλάψω…Ιδιαίτερα όταν τα διαβάζω από νέα παιδιά μαθητές του 19 (!!!!!) και να μην ξέρουν που παν τα 4 από ορθογραφία (την σύνταξη δεν την αναφέρω, έχει προ πολλού αυτοκτονήσει η καημένη).

  4. Ένας δάσκαλος κάποτε μου ειχε πει πως το να είναι κάποιος ορθογράφος ή οχι εξαρτάται από έναν συγκεκριμένο νευρώνα στον εγκέφαλο μας που σε κάποιους ωριμάζει αργά ή και ποτέ.. Δεν ξέρω αν αληθεύει . Δεν είμαι ειδικός…
    Όμως αυτό που μου τη «»δίνει» είναι που ενώ γνωρίζουν οτι είναι ανορθόγραφοι, τη στιγμή που αποφασίζουν να εκφράσουν εγγράφως τις όποιες απόψεις τους, δεν περνούν την κάθε αράδα τους από ένα γ@μημένο spell check για να μην εκτεθούν!!!!! Τι παριστάνουν δηλαδή;;;

  5. Πόσο μα πόσο δίκιο έχεις… Και σήμερα,είχα σχετική συζήτηση στη δουλειά… Πελάτης ζητάει ένα ‘ακριβή αντίγραφο’… Τον διορθώνω διακριτικά. Με εκνευρίζει και με λυπεί το γεγονός να μην ενδιαφερόμαστε να μαθαίνουμε σωστά ελληνικά!

  6. Αν και «Ξενούδης» καλλιεργώ με πολλή περίσκεψη την κάθε μου πρόταση. Από σεβασμό. Αλλά κατανοώ αυτούς που γνωρίζουν ότι ο Ναπολέων (ο επονομαζόμενος Μέγας) ήταν εξαιρετικά ανορθόγραφος (ιταλικά η μητρική του γλώσσα, βλέπεις). Η ορθογραφία δεν επηρεάζει το πνεύμα, τις δυνατότητες μιας γλώσσας, την ίδια την έκφραση ιδεών – που θα μπορούσε, υπό άλλες συνθήκες, να είναι προφορική, οπότε…
    Αλλά τα Greeklish είναι απευκταία, όπως είναι η επιπολαιότητα με τους τόνους.
    Ξενούδης

  7. Οικειοποιούμαι τα γραφόμενά σου και ασπάζομαι την κάθε σου λέξη-αντίρρηση.
    Ανατριχιάζω στην ανάγνωση ανορθόγραφων κειμένων και όπως έγραψε και μία φίλη παραπάνω οταν τα γράφουν υποτιθέμενοι αριστούχοι. Δυστυχώς πολλά παιδιά δεν είναι ικανά να συντάξουν σωστά ούτε μία απλή αίτηση.

Δακτυλικά αποτυπώματα...

