Αρχική » ΒΙΒΛΙΑ » Πες μου τι διαβάζεις να σου πω ποιός είσαι

Πες μου τι διαβάζεις να σου πω ποιός είσαι

Για είκοσι και πλέον χρόνια πηγαινοέρχομαι  στη δουλειά με το αστικό ή τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Καλύπτω καθημερινά μία διόλου ευκαταφρόνητη απόσταση. Απ’ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, μου είπε κάποτε η κόρη μου, σε έβλεπα να πηγαινοέρχεσαι βάζοντας στη τσάντα σου ένα βιβλίο για να διαβάζεις στη διαδρομή, που όμως ήταν ‘ντυμένο‘ πάντα με χάρτινο περιτύλιγμα. Συνήθως ήταν μία κόλα, περιτυλίγματος δώρου που χρόνια αργότερα επειδή έσκιζε από τις δαχτυλιές σου και τα βάλε βγάλε πράγματα στην τσαντα -περίπτερο που κουβαλούσες στον ώμο σου,  τη  θέση  πήρε μόνιμα ένα σκούρο μπορντώ κάλυμα βιβλίου .

Όταν, κάποτε, ρωτήθηκα
-Γιατί καλύπτεις τα βιβλία της με αυτό τον τρόπο ; της είχα πει πως το κάνω απλά για να μη λερώνονται.. Τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα νομίζω πως δεν ήθελα να παρατηρούν οι περίεργοι τι ακριβώς διαβάζω..!
Εδώ που τα λέμε, είναι κομματάκι αδιακρισία… Δεν νομίζετε;

Την ιστορία αυτή θυμήθηκα όταν έπεσα πάνω στο ελληνικό γκρουπ του Facebook .

Τι διαβάζουν οι άνθρωποι στο μετρό και στο λεωφορείο; Ε; Οι συμμετέχοντες του οποίου κάνουν αυτό ακριβώς που λέει ο τίτλος: Φωτογραφίζουν κι ανεβάζουν φωτογραφίες ανθρώπων που διαβάζουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, συνοδευμένες με σύντομες περιγραφές του βιβλίου ( ή ακόμα και του αναγνώστη-επιβάτη!) Γιατί το κάνουν αυτό; Μα φυσικά, από καθαρή περιέργεια! Ας δούμε, λοιπόν, τι διαβάζουν οι έλληνες καθ’ οδόν…

527464_578080_10150782686316975_249082036_n

Λεωφορείο υπεραστικής γραμμής στο δρόμο για την Κατερίνη. Όσο και αν προσπάθησα δε μπόρεσα να βγάλω μια καθαρότερη φωτογραφία. Δεν νομίζω ωστόσο να έγινα αντιληπτή και αυτό περισσότερο χάρη στα γυαλιά ηλίου και τα ακουστικά της αναγνώστριας και όχι τόσο λόγω της προσήλωσής της στο βιβλίο «Κάρολ»  της Patricia Highsmith.

Gatsby«Ο υπέροχος Γκάτσμπι»

ποτε διχως την κόρη μουΠοτέ χωρίς την κόρη μου» Μπέτι Μαχμούντι

 

 

το κοριτσι της βροχηςΑπό Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Η κυρία διαβάζει «Το κορίτσι της Βροχής» της             Μαρίας Γούσιου.

 

The fever tree    της Jennifer McVeigh. Μετρό Αμπελόκηποι, 10 παρά… Κοπελιά αραγμένη στη θεσούλα της είναι χαμένη στο «The fever tree» της Jennifer McVeigh.»

 

Terry Pratchett, Pyramids

Μετρό Εθνική Άμυνα, λίγο αργότερα. Νεαρός παράξενος τυπάς διαβάζει Terry Pratchett, «Pyramids» με γυαλιά ηλίου! Έχω την εντύπωση πως με πήρε χαμπάρι όταν προσπαθούσα να τον φωτογραφίσω γιατί ανασήκωσε το βιβλίο ώστε να μπορώ να δω το εξώφυλλο! How thoughtful!»

Γεμάτοι ζωή-Φιλικά σκουλήκια, μικρόβια που χαρίζουν υγεία και αφροδισιακά παράσιτα

Μετρό Νομισματοκοπείο, 9.15. Συμπαθέστατος 40άρης διάβαζε με ιδιαίτερη προσήλωση Μάρλεν Ζουκ, «Γεμάτοι ζωή: Φιλικά σκουλήκια, μικρόβια που χαρίζουν υγεία και αφροδισιακά παράσιτα» !!!!!!!!!

το φιλι του ΔρακουΜετρό Πανόρμου. «Το φιλί του Δράκου»

 

Το χαμογελο της τζοκόνταςΜετρό Πλακεντίας, 09.20. 30άρης διαβάζει Φίλιππο Φιλίππου,   «Το χαμόγελο της Τζοκόντας»

 

Ρωσικό παράθυροΜετρό Πλακεντίας, 09.20. Η μεσόκοπη κυρία που κάθεται απέναντί μου φαίνεται να βλέπει άλλους κόσμους μέσα από το «Ρωσικό παράθυρο» του Ντράγκαν Βέλικιτς (Κονιδάρης).

 

 

Ωραία της ημέρας«Μετρό Πλακεντίας, 9.20. Η ξανθιά κυρία απέναντί μου είχε βυθιστεί στον πολυτάραχο βίο της «Ωραίας της ημέρας» του Κεσέλ στην έκδοση που έδινε Το Βήμα.»

 

Μια τόσο κοντινή ζεστασιά  -  Τόρρες ΜαρούχαΜετρό Πλακεντίας, 17.00. Η κυρία δίπλα μου είναι απόλυτα αφοσιωμένη σε «Μια τόσο κοντινή ζεστασιά«, Τόρρες Μαρούχα

 

 

Άγγελος ή Δαίμονας- Ο αμφιλεγόμενος πατέρας μουΣτάση λεωφορείων έξω από το μετρό Πλακεντίας, 22.30. Ηλικιωμένη κυρία διαβάζει όρθια -άδειες ήταν οι θέσεις στη στάση- Ιζαμπέλλα Παλάσκα «Άγγελος ή Δαίμονας: Ο αμφιλεγόμενος πατέρας μου» (Λιβάνη).

 

ι θα έλεγε ο Σωκράτης-  Αλεξάντερ Τζορτζ

 Στάση λεωφορείων Πεδίον του Άρεως, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, 21.30. Κοπέλα γύρω στα 30 έχει μόλις αγοράσει από την έκθεση το «Τι θα έλεγε ο Σωκράτης;» του Αλεξάντερ Τζορτζ (Ενάλιος). Διαβάζει τις πρώτες σελίδες, ταυτόχρονα ανταλλάσσει sms με κάποιο φίλο (;) και δείχνει κάπως απελπισμένη-αγανακτισμένη για κάποιο λόγο…»

 

 

ο_λυκος_της_μοναξιας--Oscar_Wild_-_το_πορτραιτο_του_Ντοριαν_ΓκρευTέλος οι δυο κοπέλες που κάθονται απέναντι μου μέσα στο Ηλεκτρικό τρένο και όσο αποτυπώνω τις σκεψεις και παρατηρήσεις μου σε τούτη  την ανάρτηση διαβάζουν              »  λύκος της μοναξιάς», Oscar Wild «To πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέυ»και  κάθε τόσο μου ρίχνουν βλέματα απορημένα  γιατί μάλλον  έχουν καταλάβει ότι μόλις τις φωτογράφισα.

.

.

Και εγώ τους χαμογελώ αινιγματικά και…  μαζεύω τι θα αναρτήσω προσεχώς! 

– «Βγάλατε κανένα συμπέρασμα από το τι διαβάζει ο καθένας  κατά τη διάρκεια των διαδρομών του? Εγω όχι!  Το μόνο που σκέφτομαι ( επειδή από περιέργεια έριξα μια ματιά στις παριλήψεις  των βιβλίων τους) είναι πως  μάλλον θα ήθελα να  διαβάσω  το «Μια τόσο κοντινή ζεστασιά«,  του Τόρρες Μαρούχα!!»  

Υγ. Εσείς που διαβάζετε στις διαδρομές σας με τα ΜΜΕ, καλύψτε το εξώφυλλο του βιβλίου σας με ένα «ντύμα».. .. ποτέ δεν ξέρετε ποιός … περίεργος κάθεται απέναντι σας και καραδοκεί  να σας …»φωτογραφίσει» …  ή και να σας «αναλύσει» !  😀

Ποτέ χωρίς την κόρη μου» Μπέτι Μαχμούντι Πηγή: www.lifo.gr
2 thoughts on “Πες μου τι διαβάζεις να σου πω ποιός είσαι

  1. Η αλήθεια είναι σπάνια διαβάζω στα ΜΜΜ..
    Δεν έβγαλα κάνα συμπέρασμα πάντως.. διαφορετικοί άνθρωποι, διαφορετικά γούστα..

Δακτυλικά αποτυπώματα...

