Αρχική » ΙΣΤΟΡΙΑ » Μια άλλη όψη της φρίκης του πολέμου

Μια άλλη όψη της φρίκης του πολέμου

Μπορεί να μου έκαψαν το σώμα μου, αλλά όχι την ψυχή, το όνειρο, το μέλλον μου. Έχω μια καινούργια φωτογραφία να δείξω στον κόσμο. Είμαι ακόμη ζωντανή και κρατάω το όνειρό μου ζωντανό»

Η Kim Phuc (γεννημένη το 1963),το «κορίτσι της φωτογραφίας» του Βιετνάμ μίλησε για τη φρίκη του πολέμου.
Πριν από 41 χρόνια η φωτογραφία της έκανε το γύρο του κόσμου και έμεινε στην ιστορία ως το σύμβολο της φρίκης του πολέμου στο Βιετνάμ. Η Κιμ Φουκ Φαν Τι ήταν μόλις 9 ετών όταν έπεσε θύμα επίθεσης με βόμβα ναπάλμ, που έκαψε το μεγαλύτερο μέρος του κορμιού της, σημαδεύοντάς την για όλη της τη ζωή.

Τότε ήταν μόνο ένα ενιαχρονο γυμνό κοριτσάκι που τρέχει καιγόμενο από πολλαπλά σοβαρά εγκαύματα στη πλάτη που υπέστη μετά από επίθεση με βόμβες napalm .

Ο φωτογράφος Huynh Cong Ut, γνωστό στους συναδέλφους του ως Nick, εργαζόταν εκεί ως φωτοδημοσιογράφος για το Associated Press και τράβηξε διάφορες φωτογραφίες των χωρικών που προσπαθούσαν να δραπετεύσουν από τις napalm.
Αυτή η συγκεκριμένη φωτογραφία που συνοψίζει την αγριότητα και την τραγωδία της σύγκρουσης, κέρδισε το βραβείο Pulitzer και έγινε μια από τις πιο δημοσιευμένες φωτογραφίες του πολέμου του Βιετνάμ.

Το αγόρι είναι ο μεγαλύτερος αδελφός της Tam που επέζησε της επίθεσης αλλά έχασε το ένα του μάτι. Ο Ut (ο φωτογράφος) είχε ρίξει νερό επάνω στο κορίτσι και την είχε μαζέψει , αυτήν και μερικά άλλα παιδιά πηγαίνοντας τα σε ένα νοσοκομείο κοντά στη Saigon όπου πέρασε δεκατέσσερις μήνες για να επουλωθούν τα φρικιαστικά εγκαύματα στο δέρμα της. Αργότερα, αυτό το κορίτσι σπούδασε ιατρική και τώρα είναι μέλος της ΟΥΝΕΣΚΟ και ζει στον Καναδά.

Η Κιμ Φουκ περιγράφει τον εφιάλτη που έζησε τότε και παράλληλα στέλνει ένα μήνυμα ειρήνης και ανθρωπιάς.

«Σε καμία περίπτωση. Μπορεί να μου έκαψαν το σώμα μου, αλλά όχι την ψυχή, το όνειρο, το μέλλον μου. Έχω μια καινούργια φωτογραφία να δείξω στον κόσμο. Είμαι ακόμη ζωντανή και κρατάω το όνειρό μου ζωντανό», λέει, μεταξύ άλλων.

Αυτά για να θυμόμαστε οι ενήλικοι …
για να μαθαίνουν τα παιδιά μας …

Δακτυλικά αποτυπώματα...

