Αρχική » ΚΑΤΣΕ ΚΑΛΑ! » Η Προσφυγιά και η αναλγησία της διαφήμισης στις μέρες μας

Η Προσφυγιά και η αναλγησία της διαφήμισης στις μέρες μας

186803g-migrantfashion13186803g-migrantfashion10

Σφοδρές και κατά τη γνώμη μου εύλογες αντιδράσεις έχει προκαλέσει  η επιλογή του Ούγγρου φωτογράφου Norbert Baksa, να φωτογραφίσει μοντέλα που παριστάνουν πρόσφυγες και μάλιστα μπροστά στο φράχτη που έχτισε η χώρα του για να κλείσει τα σύνορά της.

Ο ίδιος υποστηρίζει πως  ο στόχος του ήταν η ανάδειξη ενός θέματος που «επιδρά στην καθημερινότητα της Ουγγαρίας».

Όμως πόση σχέση, μπορεί να έχουν οι επώνυμες τσάντες και ακριβά smart phone με θήκες coco chanel  με την καθημερινότητα των προσφύγων?

Θαρρώ πως μάλλον δεν αναδεικνύουν το  πρόβλημα ενός πρόσφυγα πολέμου και πως η φωτογράφιση  έχει στηθεί για να φανεί το μοντέλο και το ρούχο και όχι ένα πρόβλημα που ξεριζώνει και ξεκληρίζει εκατομμύρια ανθρώπους!

… και βρίσκω  λογικό γι  αυτό και υποστηρίζω πως και λίγο ξεσηκώθηκαν  οι χρήστες των social media παγκοσμίως και  επιφύλαξαν πολύ αρνητική κριτική για το project που παρουσίασε ο Ούγκρος φωτογράφος σε περιοδικό. Black list λοιπόν για τον φωτογράφο  Norbert Baksa (και τα έργα του) που έχει δουλέψει μεταξύ άλλων στο Elle και το Cosmopolitan.

Αφήστε τον να εφευρίσκει  δικαιολογίες , μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν επιχειρώντας να υπερασπιστεί το έργο του λέγοντας πως :  «Συνήθως αρνούμαι να ασχοληθώ με πολιτικά ζητήματα αλλά η δεδομένη κατάσταση επιδρά στην καθημερινότητα σχεδόν ολόκληρης της Ουγγαρίας.

Όσον αφορά τις αντιδράσεις, ήλπιζα ότι οι άνθρωποι θα συνειδητοποιήσουν ότι η κατάσταση είναι περίπλοκη και θα καταλάβουν ότι οι πληροφορίες που λαμβάνουν καθημερινά είναι μεροληπτικές»

Τι να συνειδητοποιήσουν μωρέ? Οτι κάποιοι σαν κι αυτόν προσπαθούν να πλουτίσουν μέσα από τον πόνο και τη δυστυχία?

Μόνο ότι η κοινωνία μεροληπτεί  απέναντι του  μένει να μας πει !

186803g-migrantfashion6

«Δεν μπορώ να καταλάβω πώς οι άνθρωποι μπορούν να λάβουν σαφή θέση (υπέρ ή κατά), ενώ έχουμε πλημμυρίσει με αντιφατικές πληροφορίες μέσω των ΜΜΕ, έτσι ώστε κανείς να μην έχει εκτεταμένη γνώση για την κατάσταση στο σύνολό της. Αυτό ακριβώς είναι αυτό που θέλουμε να απεικονίσουμε:  βλέπεις μια γυναίκα που υποφέρει, η οποία είναι όμορφη και παρά την κατάστασή της, έχει μερικά κομμάτια υψηλής ποιότητας όπως ρούχα και ένα smartphone» προσθέτει λέγοντας επίσης, ότι όσοι τον αποκαλούν «ηλίθιο» θα πρέπει να εξετάσουν το πρόβλημα από διαφορετικές οπτικές γωνίες πολύ περισσότερο δε, όταν δεν ζουν στην Ουγγαρία ώστε να βιώνουν από πρώτο χέρι την κατάσταση. Υποστηρίζει μάλιστα ότι «είναι πολύ δύσκολο να καταλάβει, κανείς από τις ειδήσεις αν αυτοί οι άνθρωποι είναι μετανάστες ή κάτι άλλο». 

Πόσο φτηνά ή πόσο ακριβά μπορεί να είναι αραγε  ο πόνος και η δυστυχία που προκαλεί ο  ξεριζωμός  κάποιων ανθρώπων από τις πατρίδες τους όταν γίνεται  μέσον πώλησης επωνύμων ρούχων και ποιές αγοράζουν τελικά  αυτά επιρρεασμένες από μια τέτοια αρνητική προώθηση προιόντος?

Επιβράβευση ή κατακραυγή στον δημιουργό της καμπάνιας για την εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου?

2015-10-11_085751186803g-migrantfashion7

186803g-migrantfashion2

186803g-migrantfashion12

186803g-migrantfashion9

186803g-migrantfashion6186803g-migrantfashion8

186803g-migrantfashion5 186803g-migrantfashion4

Advertisements

2 thoughts on “Η Προσφυγιά και η αναλγησία της διαφήμισης στις μέρες μας

  1. Πάει καλά μωρέ ο χλιδάτος φωτογράφος που είναι και Ούγγρος μια εκ των χωρών που φέρθηκε στους μετανάστες λες και ήταν σκυλιά! Να σε δω ρε χλιδάτε με τον χλιδάτο κ@λο σου στα συρματοπλέγματα αγκαλιά με το παιδί σου και να σε ραπίζουν στο ξύλο και σου πετάνε δακρυγόνα…θα έρθω να σε φωτογραφήσω!

Δακτυλικά αποτυπώματα...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s