Αρχική » ΑΥΤΟΕΚΦΡΑΣΗ » Eρχονται Χριστουγεννα;!

Eρχονται Χριστουγεννα;!

Απόψε σχεδόν τελειώνει το πρωτο εικοσαήμερο του Δεκέμβρη, με τσουχτερό  κρύο αλλά με μπόλικη  υγρασία που τσιτώνει κάθε πονεμένο μηνίσκο ! Είναι στιγμές που εύχομαι να πιάσει κρύο μπας και νιώσουμε Χριστούγεννα, γιατί με το νοτιά …

Χτες βράδυ βρέθηκα με μια φίλη για καφέ και μια μικρή βόλτα σε κάποιο εμπορικό κέντρο. Tα στολισμένα δέντρα ήταν το μόνο που θύμιζε ότι πλησιάζουν Χριστούγεννα και προσπαθούσαν φιλότιμα να μας μπάσουν στο κλίμα των ημερών !

… Κι εγω με τη σειρά μου είπα να μπάσω εσένα, θυμίζοντάς σου ίσως και δικές σου μνήμες από παλιότερα νοσταλγικά Χριστούγεννα …


Η εορταστική διακόσμηση και τα στολισμένα με φωτάκια δέντρα , με πήγαν πίσω στη παραμονή των Χριστουγέννων του 1990: Στο γραφείο γινόταν χαμός από δουλειά… ! Ηταν η χρονιά που μόλις είχαμε μετακομίσει στο σπίτι μας . Στο νοικιάρικο διαμέρισμα η ταπετσαρία ήταν έτσι κι αλλιώς το χάλι της κι εγώ συνήθιζα να καρφιτσώνω πάνω της μια σειρά από ψιλά – ψιλά λαμπιόνια και να σχηματίζω καραβάκι μιας και τα μύρτα , τα σκίνα, αγριοκισσοί και κουμαριές ή η ερυθρελάτη των παιδικών μου χρόνων ήταν πια » μακρινά τοπία » …


Ένα τέτοιο καραβάκι μου θύμισε τα παιδικά μου χρόνια στο νησί . Ένα ομοίωμα καραβιού, που φτιάχναμε, με χαρτί και ξύλο, το στολίζαμε με χρωματιστά χαρτιά και σχοινιά και με αυτό γυρνούσαμε από σπίτι σε σπίτι στα σπίτια και λέγαμε τα κάλαντα. Μέσα στο καραβάκι μας τοποθετούσαμε τους κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα και τα κομμάτια από τα χριστόψωμα που μα έδιναν σαν λέγαμε τα κάλαντα!

Όλα συμβολικά και με νοήματα: καρπούς για την καλή σοδειά, χριστόψωμα και γλυκίσματα για την ευτυχία, νομίσματα -συνήθως δεκαρίτσες (!) – για τον πλούτο.

Ο άντρας μου, άνθρωπος της πόλης , με στραβοκοίταζε στην ιδέα και μόνο του να «πειράξω» τον τοίχο ! Είναι που είναι ξενόφερτο το έθιμο είπα, ας μην είναι και ψεύτικο το δεντράκι . αποφασίσαμε λοιπόν να αγοράσουμε ένα φρέσκο ελατάκι .

Εγώ πνίγομαι στη δουλειά να πας εσύ να το αγοράσεις, μου δήλωσε το «αφεντικό» . Έτσι θα έχεις και την ευκαιρία να το διαλέξεις και δεν θα γκρινιάξεις ότι μου πάσαραν ότι θέλουν! Πετάγομαι λοιπόν η καλή σου, στην υπαίθρια αγορά που είχαν στήσει οι τσιγγάνοι και πουλούσαν κοψοχρονιά τα τελευταία ξεμασχαλιασμένα ελατάκια που τους είχαν ξεμείνει !

Δεν έχετε άλλα, ( ρώτησα φουρκισμένη) ?

Ντεν έκει .. Εκει όμως Γκυ, Κυρία !

Γκυ! Οκ, γκύ! Το ίδιο κάνει ( αρκεί να ξεμπερδεύω , σκέφτηκα ενώ τα ποδαράκια μου έκαιγαν από κούραση στριμωγμένα μέσα στις γόβες από τα άγρια χαράματα) !

Το φόρτωσαν στο σαραβαλάκι μου και το πήγα στο σπίτι. Ένα αληθινό γκυ ενός περίπου μέτρου, σε μια γλάστρα. Το βάλαμε μέσα στο σπίτι, το στολίσαμε και ήταν πανέμορφο. Πέρασαν οι γιορτές και μια και υπήρχε χώρος στον κήπο, αποφασίσαμε να το φυτέψουμε στο πίσω μέρος του , κάπου εκεί έξω από το δωμάτιο μας βορειοανατολικά να βλέπει ήλιο και να ’χει και κρύο … Οι “ειδικοί” μας είπαν, άδικος κόπος, δεν πρόκειται να πιάσει, γιατί του κόβουν τις ρίζες για να χωρέσει στη γλάστρα. Εγώ όμως το τόλμησα και να που η δοκιμή μου πέτυχε!

Περνούσαν οι μέρες και αυτό φαινόταν να αντέχει και να μεγαλώνει σταθερά. Μια μέρα όμως, παρατήρησα τις άκρες των κλαδιών του να αλλάζουν χρώμα.Οι “ειδικοί” πάλι μας είπαν ότι πάει, ξεραίνεται, ξεχάστε το! Εγώ όμως εκεί… ξερό κεφάλι από παιδί.. επίμον … αρβανίτισα… !Αποφάσισα λοιπόν, να του κόψω την κορυφή, μια και εκεί ήταν η μεγαλύτερη ζημιά. Πάλι οι “ειδικοί” μου είπαν: πάει το δένδρο, θα το χάσετε! Αυτό όμως, φαινόταν να αντέχει… Και το θαύμα έγινε…άρχισε να βγάζει καινούργια κορυφή! Μικρά πράσινα φρέσκα κλαδάκια ξεπρόβαλαν δειλά ..

Ίσως το στολίσω με χίλια μικρά ψιλά λαμπιόνια φέτος …αν δεν μας ¨»αρρωστήσε騻 και πάλι.

Προς το παρόν μου αρέσει, καθώς το βλέμμα μου πέφτει έξω από το παράθυρο του δωματίου μου, να το βλέπω να στέκει εκεί αγέρωχο κεί … αληθινό … ζωντανό κόντρα στις αντιξοότητες του κλίματος και στη γλωσσοφαγιά της κακόβουλης γειτόνισας ( που δεν επιρρεάζουν διόλου το τι νιώθω εγώ, γι αυτό) !

Στο χαρίζω συμβολικά,

μαζί με αυτά τα ζαμπάκια που όπως ξέρεις ( κι αν δεν στο είπα στο λέω τώρα ) καλλιεργώ στον κήπο μου .


Δακτυλικά αποτυπώματα...

